מסע הסברה של דימוי ישראל השפויה


בתחום המערכה הצבאית החמאס נוחל מפלות, אף כי  לנוכח המכות שהוא מקבל מזה קרוב ל-9 חודשים הוא טרם הובס וזה ללא ספק מלמד גם  על כושרו וגם על  העדר הערכה מודיעינית מצדינו לגביו. אולם בדבר אחד אין כל צל צלו של ספק. בחלק ההסברתי של המערכה ההיברידית נגד החמאס ארגון הטרור הביס אותנו לחלוטין בכך שהוא הצליח בפשעיו שלו, ובמחדלים שלנו, להפוך את ישראל למצורעת בעולם כולו בכול הזירות .

אינני חושב כי מאז תולדות היישוב היהודי בארץ ישראל ובמדינת ישראל לאחר מכן שישראל הייתה מנודה כפי שהיא  בימינו אלה ומדי פעם מתווסף עוד מוסד ועוד גורם שרואה בנו קהילה שאינה ראויה למדינה מתוקנת.'הערך המוסף," אם הוא יכול להיקרא ערך הוא שהציבור הרחב אדיש לתופעה חמורה זאת ללא תקדים. אם כבר- אז נזכרים ב"אום שמום" כיחס של בן גוריון לאומות המאוחדות.

נכון הוא שהממשלה  שלנו הרוויחה את הדימוי הזה  בצדק אך בסופו של יום זאת הדמות שישראל משתקפת בעולם כמדינה וכעם, אף שישנם מנהיגים שטורחים להבהיר כי העמדה שהם נוקטים אינה נגד ישראל אלא נגד ממשלתה.

במציאות הזאת אף שהמערכה בפנים היא קשה וסיזיפית, בחוץ היא תהיה יעילה יותר שכן הבן גבירים והסמוטריצ'ים אף שהם מצויים בכול מקום אינם קובעים את סדר היום, כפי שאלה קובעים  אצלנו .בייחוד אמורים הדברים לאחר שהמחנה הממלכתי, באיחור רב, פרש מן הממשלה. אני מאמין שתהיה אוזן קשובה למסרים שלנו ומה שעלינו לעשות הוא להשתמש בכול האמצעים שעומדים לרשותנו כדי להעביר את המסרים האלה. זאת יש לעשות לא בהסתר אלא להיפך בליווי ככול הניתן בתקשורת העולמית .כמובן שישראלים שגרים בחו"ל, מהם ידועים ומפורסים, חשוב  שישתלבו במשימה חשובה זאת.

שומה עלינו, הציבור הדמוקרטי השפוי, להבהיר לעולם כי בתחומים רבים מאוד הממשלה הזאת לא זו בלבד שאינה מייצגת אותנו אלא מתנכלת לנו ולערכינו.  עלינו לשלוח נציגות ונציגים הולמים לגופים בינלאומיים לרבות האו"ם, המועצה לזכויות האדם, למועצת אירופה, למוסדות ההשכלה הגבוהה החשובים שבעולם ,למרכז מחקר ומדע , לעמק הסיליקון ולכל מקום חשוב שיסבירו מה באמת חושב רוב הציבור הישראלי גם  על ממשלתו וגם על מקומנו בקהילה הבינלאומית.

אשר להסברה אני טוען מזמן כי המונח הסברה הוא מוצר ישראלי שכן מתי אתה מסביר כאשר הדבר לא ברור וברוב מקרים מאוחר מדי.ישנם זרועות מידע ותעמולה גלויים וסמויים גם במדינות דמוקרטיות ואין בכך שום דבר רע כול עוד המדיניות אינה רעה. מדיניות רעה מסבירים בארצות טוטאליטריות.

הפעם אכן יש מקום להסברה ,כי הציבור הישראלי ברובו, חרף כול המגרעות, הוא ציבור שוחר חופש ודמוקרטיה וכל המרכיבים שקשורים בהם. לכן מסע ההסברה יהיה במקומו.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.