TIME IS MONEY – אם הזמן לא שלך.


הציבור מחכה לביאת השליח.

 אני מזמין את המגזינים הכלכליים אשר יודעים לחשב מה ההפסד הכספי של המדינה כתוצאה מפקקי תנועה, או נהלי ביורוקרטיה בארצנו . או אפילו הגילוי שהנסיעה הארוכה והפתלתלה בתוך מתחם נתב"ג לטרמינל  מקורה בהבטחת השקט בשבת של  כפר חב"ד הסמוך. בכול המקרים  מדובר בבזבוז של  מאות מילוני שקלים בשנה. הם מוזמנים לחשב את ההפסד בשל המתנה של שעות לטכנאי מחשב, ספק בלון גז, שרברבים, חשמלאים,  שליחים  וכיוצא באלה ,כשזמן ההמתנה המקובל והמקודש כמעט הוא שלוש שעות. זאת כיום כאשר מצויים בידי הספק  ובידיי הלקוח טלפונים סלולריים אשר מאפשרים לצמצם את זמני ההמתנה למינימום. יתרה  מזאת אם מנסים לברר איחור, זה עניין של חצי שעה  של המתנה לשרות לקוחות. ואם באותו זמן שאתה מברר הגיע הטכנאי ולא ענית, מחייבים את  הלקוח "בביקור סרק" . שלא לדבר על זמני ההמתנה על הקו לספקי שרות אינטרנט, טלפוניה, וטלוויזיה. צפצוף ארוך מאוד על האזרח. בשעה שבעולם "הלקוח תמיד צודק" בארץ  הלקוח תמיד אשם.

אני מודה שאילו בכך עסקינן, לא הייתי מקדיש לנושא פוסט, וכמו "עוילם גוילים" מחכה בבית לבואו של הגואל. הסיבה שהוציאה אותי מגדרי היא החברה הבינלאומית למשלוחים DHL  ,  (ראשי תיבות של שמות מייסדיה) נכון יותר השלוחה שלה בארץ. והמעשה שהיה כך היה. מזה זמן שאני מזמין תוספים טבעיים ,וויטמינים וכיוצא באלה  מוצרים, מחברה בחו"ל ,כאשר המחיר שנחסך נע בין 30-50% כולל משולח, בהשוואה לאותו מוצר בארץ. עד כה אותה חברה שלחה זאת בדואר רגיל, ודואר ישראל, שבו חל שיפור בשרותיו לאחרונה, אף מודיע בס.מ.ס על קבלת המשלוח. הפעם החברה בחו"ל, כנראה  כדי לזרז את המשלוח ,שלחה זאת באמצעות חברת DHL. אני מקבל הודעה על הגעת החבילה לארץ ומתקשר לחברת המשלוח כדי לתאם זמן קבלת החבילה .נאמר לי מה היום הקרוב,הזמין, ועלי להיות בבית  בין השעה 9 בבוקר לבין השעה 5 אחר הצהרים. אני משמיע בטלפון ספק נהמה ספק צחוק  על הריתוק בבית למשך 8 שעות. אני אמנם גמלאי אבל אני לא מוכן להיות צמוד לבית כדי לקבל חבילה . אבל למי שעובד- זה יום עבודה. ובניגוד לדואר ישראל אשר עובד גם בימי ששי, DHL  מקיימת שבתון גם בימי ו' . אבל יש אפשרות שאקבל את החבילה במשרדים שלהם…ביפו. כלומר אם אדם כמוני, או כול אדם שרוצה לחסוך בזמן ,לוקח מונית הלוך ושוב ליפו, הרי מדובר בסכום של מאה שקלים  פלוס מינוס. באין ברירה הסכמתי לשבת יום שלם בבית כדי לחכות לזכייה הזאת אשר במונחים כלכליים, לגבי אדם שעובד- לא זו בלבד שמחסלת את ההפרש במחיר בארץ לזה בחו"ל, אלא יש בו גם קנס. ביקשתי  מנציג החברה הבלדרית הזאת לרשום את הטלפון שלי כדי שהשליח יודיע לי על בואו, שכן גם גמלאי שיושב בבית, זקוק להיכנס לשירותים, ואלה כידוע לנו, כבדי שמיעה.

בהתקרב השעה חמש אחה"צ והילד איננו, צלצלתי לחברה ושם רשום היה שהשליח צלצל באינטרקום ואני לא עניתי. אמרתי לאיש מעבר לקו שביקשתי לקבל קריאה טלפונית ולא קבלתי. וחוץ מזה אילו ניסה לדחוף קלות את דלת הכניסה בבית היה מוצא שהדלת נפתחת. שוב התבקשתי לקבוע מועד חדש, כלומר יום ובשעות 9-17. הפעם, מתוך הנחה שהשליח יודע לקרוא, הצמדתי פתק ליד תיבת הדואר שלי. מסרתי לו את קוד הפתיחה וביקשתי שידפוק או יצלצל בדלת, ואכן  בשעות הבוקר האיש הופיע והוא מודיע לי שהיה זה הוא אשר הביא לי את החבילה ולא  עניתי לזמזום של האינטרקום. כששאלתי אותו אם הוא קיבל הנחיה לצלצל לי בטלפון הוא ענה לי שהוא לא קבל הנחיה כזאת. בגין חריגה זאת מן הנוהל המקודש של שלוש שעות, החלטתי הפעם להיות לפה למאות אלפי ישראליים אשר מחכים בבית, נרגנים ומחכים לאיש שיגאל אותם מן ההמתנה הזאת.

צריך מועצה לצרחנות.

בעקבות המקרה שלחתי מכתב למועצה לצרכנות, אף שידעתי שגוף זה אף פעם לא הצטיין בנשיאת שמו, בלשון המעטה. ואכן התשובה שקבלתי היה שאמסור להם את מספר המשלוח. שלחתי והם הודיעו לי שהעבירו זאת לחברה בארץ.  מכאן שהמועצה לצרכנות "ענתה לציפיות " שלי לגביה. שכן גם  ראש קטן מבין שלא מדובר בפריט ספציפי,שאבד או לא נמסר, אלא בנוהל של החברה, ולתכלית זאת אין כול משמעות למספר המשלוח. אם אכן קראו את המכתב שלי והתלונה שבו, די היה לצלצל לחברה ולשאול אותה מה שעות מסירת חבילה לאדם פרטי והם היו אומרים בין 9-17 . לדעתי יש כאן אלמנט שהחברה הבינלאומית, שהיא גרמנית, לא הביאה בחשבון. אם מדובר בעסק הרי אלה הם שעות העבודה והעסק פתוח. אבל לגבי אדם פרטי, המצב הרי שונה.

ואכן המועצה פעלה מהר וקבלה גם מענה מיידי של  החברה שהועבר מיד אליי ושבה חברת dhl מוסרת את הפרטים בדיוק כפי שאני מסרתי והיא מציינת בין היתר: "ב . 24.5  בוצע תאום פיזור דרך הלינק שנשלח על ידי הלקוח ונקבע פיזור ב- השעה 9-17 " זה מלמד למצער על הישרה של החברה שמוסרת את הדברים כהווייתם, ומהירות התגובה גם של החברה וגם של המועצה לצרכנות. אבל, כאמור, אני לא ביקשתי לזהות או לאתר חבילה. ביקשתי לדעת מדוע אני חייב לשבת בבית יום תמים ולחכות לאותה חבילה. זאת המועצה לצרכנות פספסה.

במקביל לפניה למועצה לצרכנות שלחתי מכתב ליו"ר וועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ איתן כבל  וצרפתי את הפניה שלי למועצה לצרכנות. בקשתי את תשומת לב של וועדת הכלכלה של הכנסת לנוהג שערורייתי זה. המכתב הופנה אל: יו"ר וועדת הכלכלה של הכנסת ח"כ איתן כבל.

מכובדי

 אכיר תודה את תקדיש תשומת לב לנושא שעליו התלוננתי בפני המועצה הישראלית לצרכנות. המכתב מצורף.

 תודה וברכה חמה

 צבי גיל

כעבור יומיים קבלתי טלפון  מאדם בלשכת וועדת הכלכלה של הכנסת ולאחר שהבהרתי לו במה המדובר הוא הבטיח לחזור אליי. לאחר שלא חזר שלחתי מייל ללשכה של הוועדה וביקשתי לקבל  תגובה לפני פרסום הנושא בבלוג שלי. מאז אני מחכה  כל יום בין תשע בבוקר לחמש אחר הצהרים לתגובה מה עושה  וועדת הכלכלה של הכנסת כדי לתקן את המשוואה המעוותת, לאמור שגם הזמן של האזרח שווה כסף.

 

.

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • יאיר דקל  On 18/06/2017 at 5:30 pm

    צבי, צדקת בכל מלה. הזלזול בלקוח ובאזרח סתם – הוא איום. אני נתקל בכך לעתים והעליתי סיפורים אחדים בבלוג שלי. לצערי, אינני רואה שהממשלה, העסוקה כל כך, מקדישה זמן מה לבעיות של אזרחים. גם הכנסת, נטולת הסמכויות, אינה עוסקת בכך. והספקים משתוללים.

  • צבי גיל  On 18/06/2017 at 6:10 pm

    יאיר מכובדי. כמו האמירה ש"לא העכבר גנב, אלא החור הוא גנב" ככה בנושא הזה. הזלזול, שאתה מתייחס אליו ,הוא זלזול של הקהל הרחב בזמן שלו. הוא זלזול, או האדישות בכול הקשור בזכויותיו כאזרח. על זה בונה הממסד. זאת המציאות שלנו לצערנו הרב. אני מתכוון להתייחס לסוגיה בפוסט על התובנה של חברה דמוקרטית.

    • Eddie  On 26/06/2017 at 8:08 am

      Great to hear these comments about our young players coming up with the peconrmafres and that Paul Lambert is seeing his confidence of these "Young Ones" come to fruition. At last we have a striker who has it all to run at defences. Wonderful. Let us continue to look forward

    • http://goanalyze.info/cheatcc.com  On 27/06/2017 at 11:11 am

      Chào em. Trường có cơ sở ở Đà Nẵng, địa chỉ: 146D, Nguyễn Thị Thập, Phường Hòa Minh, Quận Liên Chiểu, Đà Nẵng.Trường không xét tuyển dựa trên điểm thi đại học, cao đẳng. Chỉ cần em đã tốt nghiệp THPT, có điểm tổng kết môn Toán lớp 12 HOẶC điểm thi tốt nghiệp môn Toán đạt từ 5,5 trở lên là đủ điều kiện xét tuyển vào trường, em nhé.

להשאיר תגובה

