געגועים לפקיד באשנב הקטן


באותם קורים של תקשורת טכנולוגית מהפכנית, של סיבים אופטיים, לוויינים, מערכת סלולארית שבמשיכה של האצבע קושרים את האדם לעולם- האדם הבודד נקלע בהם על כורחו. הוא לא נבלע. הוא אובד עצות, ואובד דרכו. אם הוא רוצה לצאת הוא משלם קנס.

פעם סיפרתי על קורות המחשב הנייד – lap top החדשני שלי שלא הצלחתי להגיע למורה הנבוכים שלו. לא לחברת "מיקרוסופט" אשר חולשת על התוכנה שלו, ולא אל חברת "דל", שמייצרות אותו. שתיהן חברות ענק בינלאומיות. הפעם הסיפור הוא על הנייד שלי.

עברתי מחברה סלולארית אחת ל"הוט מובייל". זאת משום כמשתמש קטן אין לי צורך ב"חבילה גדולה". לאחר שלושה שבועות לא הצלחתי לשלוח הודעות סמס .ויש כתובת כמו לכול שרות מסוג זה- שרות לקוחות. שרות זה אמנם מאויש אבל האנשים שם כנראה עובדים לפי הנחיות שכתובות להם, והם יודעים קרוא בדיוק כמו כול משתמש רגיל שאינו אנאלפבית ושיש לו נגישות לאתר הבית של הסָפָק. אלא שבניגוד אליי שהולך שם לאיבוד, הם לא הולכים לאיבוד. טענתי בין היתר כי אולי זאת הסיבה שאני מקבל תעריף מוזל להודעות סמס. שכן לקבל אני יכול אבל לשלוח איני יכול. וזה החידוש ב"חבילה".

הניידות התקשורתית שלי ביני לבין שרות לקוחות הגיע למצב כזה שאחת הבנות שם יעצה לי בכלל לפנות ל"נוקיה" החברה שמייצרת את הנייד שלי.. פניתי ל"נוקיה"(חברה פינית) ותוך 24 שעות קבלתי משוב אנושי. וכאשר הודעתי מה התקלה הפנו אותי לספק- כלומר ל-"הוט מובייל". שכן באותו מכשיר כאשר סָפָק השירות היה, כאמור, חברה אחרת הכול היה תקין. חזרתי שוב ל"הוט מובייל" והסתבר שכמעט כול עובדי שרות לקוחות של "הוט מייל" הכירו את הבעיה ואת אביה( אותי) , שכן היא הייתה רשומה על הצג. אולם היותי אדם מפורסם ב"הוט מובייל" לא פתר לי את הבעיה של שליחת הודעות ב- סמס.

יעצו לי להגיע לתחנת השרות שלהם. יפה. אבל תחנת שרות בתל אביב- רבה של הוט מובייל הוא במקום אחד בלבד. ולאו דווקא במרכז. שערו בנפשכם שמכונית מסוג פז'ו, או "רנו", או "הונדה" ולרכבים אחרים יש רק מוסך אחד.והרי כאן מדובר בפריט המוני. במיוחד אמורים הדברים בחברה שמנסה להתחרות בחברות וותיקות ממנו בשוק הסלולארי. וכמו בכול הוזלה מן הסוג הזה, הרבה מרכיבים הם על חשבון הלקוח. תתארו לכם את השעות שבזבזתי על הקשר. לפעמים, לאחר שפקידה אחת ביקשה ממני להמתין ,המתנתי כול כך הרבה עד שחזרתי לתור חדש. לאמור אזכה לעמדה מאוישת בעוד שבע וחצי דקות. לעתים הקו עצמו נמאס לו , ונותק. והשאיר אותי עם העצבים שהם לא הדבר הכי ידידותי. מי בכלל חושב על זה אצלנו בשיטה הפנאומטית החדשה שדרכה נדחף האזרח ויוצא לוקש..

hot mobile - עותק

לסיכום אותו סיפור. בתי לקחה את הנייד ל"מיון" בשרות הטכני של החברה. שם בדקו ומצאו, שמכיוון שלא קניתי את המכשיר אצלם אלא בחברה אחרת, הם לא מצליחים לטפל. אבל הדעת נותנת שאם אחזור לאותה חברה אחרת שממנה ברחתי ואבקש שיבדקו לי את המכשיר, הם לא יעקמו את האף. הם לא יטפלו.ולכן מי שיכול בעצם לעזור לי- זאת מעבדה פרטית. במעבדה הפרטית היה בחור נחמד בשם סלָבָה והוא תהה מדוע עלי להוציא כסף כאשר בשרות של החברה הם יכלו לפרמט את התוכן והם חייבים לעשות זאת אם אתה עובד אליהם. הודיתי לו וביקשתי שיתקן . תוך שעה קבלתי הודעה שהמכשיר שוב מסוגל לשלוח סמס. סוף סיפור ? לא !

התמנון של חברה.

פניתי במכתב לחברת הוט ,באמצעות פקס שהיה רשום ,בתלונה על השרות הרע שהחברה "מצטיינת" בו, בעיקר כזאת שנמצאת בתחתית של דו"ח משרד התקשורת בכול הקשור לשרות לקוחות..לא איימתי בעזיבת השרות אלא במאבק מולו, תוך נימוק שחברה שכול כולה היא שרות, אם השרות ללקוח הוא רע, אין לחברה עתיד. יומיים לאחר משלוח הפקס( שבת היה באמצע).אני מקבל טלפון על הבוקר מחברת הוט. והגברת הצעירה מסבירה לי שוב ושוב שהמען שפניתי אליו היא אמנם חברת "הוט" ולא "הוט מובייל". שאלתי אותה אם מדובר בשתי חברות מתחרות. או שהוט אימא מתנכרת להוט בתה. "לא, לא- היא אומרת- אנו רק מחלקה אחת, ואין לנו קשר לקוחות לחברת הוט". שאלתי אם הם מחלקה ,פלוגה, גדוד,חטיבה,אוגדה,ארמיה- האם היא יודעת מי המפקד. "מה זאת ארמיה?"- היא שואלת. הנחתי לצבא ועברתי למסגרת אחרת. נגיד, אמרתי שאתם מושבה, קולוניה של האימפריה ששמה "הוט". איך אני פונה לראש הממשלה או לארמון המלוכה. היא נבוכה, המסכנה. ומה אני מבלבל לה את הראש עם סוגי משטרים, וחזרה על המציאות כפי שהיא מכירה אותה. יש "הוט מובייל" ויש בה אנשים, שאמורים למלא פונקציה ולענות על השאלות, רק מה שכתוב להם.

שאלתי אותה מה דעתה שאפנה לראש ממשלת ישראל. הוא הרי אחראי על כול מה שנעשה במדינה. כאן כבר גרמתי לה לצחוק. לרגע חשבתי אולי בכול זאת- רעיון. אבל ראש הממשלה עסוק בימים אלה, ובעצם בכול הימים, בסכנת השואה, כשהוא ניצב מול האייתולה חמיינאי ולוחמי הג'יהאד. ואני אבוא ואומר לו שיש לי בעיה עם הנייד שלי מסוג נוקיה סי 5 לאחר שעברתי מחברה אחת לחברת "הוט מובייל". נגיד שהתרחיש האופטימי שלי מתממש ואני מגיע לביבי ואז הוא ישאל אותי : "ומי זה "הוט מובייל".ואז אספר לו את כול הסיפור. נו באמת? אם בשטחים אין גבול, כאן יש.

וזה לא סוף הסיפור. מענה לפנייה שלי לא קבלתי עד כה . אבל כאשר שאלתי בשרות לקוחות של ,"הוט מובייל" אם אוכל להשתמש בנייד שלי( שקשור ב"הוט מובייל") בחו"ל. ענו לי שאין בעיה. כול שצריך לעשות זה ללחוץ על usim service ואז לקבל "חו"ל משתלם", ועל זה ללחוץ- וזהו. לחצתי. אינני זוכר מתי יצאתי כול כך בזול משימוש בנייד בחו"ל כמו הפעם. לא שילמתי פרוטה. המכשיר. נדם. לא קבל ולא הוציא.

איפה האדם.

הרופא והמשורר שאול טש'רניחובסקי כתב שיר נהדר בשם "שחקי, שחקי על החלומות".בחלומות -האדם בדרך כלל חולם על משהו מיוחד במינו. משהו שהוא לא נתקל בו יום,יום. אבל המשורר הנפלא הזה מיד מצביע על מושא החולם. "שחקי כי באדם אאמין כי עודני מאמין בך".בהכרח שאתה מחפש את האדם הזה, שגם אני מאמין בו מאוד, כי בעיניי הוא עומד במרכז ההוויה האנושית.

בדו"ח תלונות הציבור של משרד התקשורת לשנת 2012 "הוט טלקום" ( שאני מניח ש"הוט מובייל" שייך לה) נמצאת כמעט בתחתית, בשעה ש"סמייל" שלהערכתי שייכת גם למשפחה הזאת- מככבת בתחתית.

אני כבר התייחסתי לנושא השרות גם בתחום התחבורה הציבורית, היבשתית כמו חברת דן, והאווירית כמו חברת ארקיע, אשר מזלזלות במקור הקיום שלהם- הלקוח. והלקוח הוא ישראלי. אם הוא בדברים גדולים אפאטי אז בוודאי שהוא לא יוציא מרץ על דברים קטנים מסוג זה. ובדברים קטנים מסוג זה גם "המועצה לצרכנות" עוד מוסד ארכאי- לא עוסקת. בייחוד כאשר הנושא לא מהווה עניין ציבורי כי הציבור לא מאמין במוסדות כאלה. הוא עושה מה שהוא יודע. מקטר ,מקלל את החברה, את השרות ,ולפעמים המדינה אשמה. אבל לעשות דברים, כמו שעושים באמריקה- מורתנו, הוא לא עושה. לדעתי בסופו של יום- המדינה נושאת באחריות לדברים "הקטנים" האלה שהם אשר מרכיבים ,ולעתים- מרקיבים- את חיינו היומיומיים.. זאת מכיוון שלא זו בלבד שהיא לא מייחסת חשיבות לשרות הציבורי מצד הספק שמתעלל בנו אלא לא מחנכת את הציבור- את הלקוח- לעמוד על שלו, לא לוותר ולהיאבק. אולי אם נראה פעם קומץ אנשים אמיצים עושים אבוקה לא מצמיגים אלא מטלפונים ניידים- הקונגלומוראטים של התקשורת לא רק ישמעו אלא גם יראו. השר ארדן מן הסתם יראה.

אבל בהקשר הזה של העולם הווירטואלי, תופסים אותי געגועים לאותו פקיד שיושב מאחורי האשנב או הדלפק. גם אז חיכית ובתנאים לא הכי נוחים, אבל היה לך אל מי לדבר. לבסוף הוא נתן לך פתק שבו היה כתוב בעיפרון: "יחזקאל, טָפֵל בגיל". לזה קראו פרוטקציה. אבל "פרוטקציה בישראל – אמר ידידי הפרופסור שלמה אבנרי- היא לקבל מה שמגיע לך" . משום מה יש לזה קונוטציה שלילית גם באנגלית- protection והכוונה היא שגורמים פליליים מגנים עליך, אבל הם כופים זאת עליך. אבל המונח המקורי הוא כמשמעו- הגנה- ש"הל- שרות הגנה לישראלים. לזה אנו האזרחים זקוקים מן המערכת הציבורית שתשמור עלינו בפני אלה שמסבכים אותנו בקורים העסקיים שלהם ,ובעבור זה האזרח גם משלם- ביוקר.מכול מקום מ"הוט מובייל" הוא נכווה.

.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • צבי גיל  On 05/05/2013 at 12:44 pm

    ההגינות מחייבת.

    קבלתי טלפון מ,"שרות לקוחות" של "הוט מובייל" ובמענה לתלונות שאני מעלה במכתבי אליהם וגם ברשומה שלי- הודיעה לי נציגת החברה כי הם לא מטפלים במכשיר שלא נקנה אצלם. אני רואה לנכון לפרסם תגובה זאת. אבל יחד עם זה – ההגינות מחייבת שהחברה תודיע על כך למצטרפים אליה ,שאם יש תקלה במכשיר שנקנה בחברה אחרת "הוט מובייל" לא מטפלת בו.לי הם לא הודיעו.

להשאיר תגובה

