מפקדי משטרה כ"מאכערים"


 

 

החניון  העירוני בירושלים לא נפתח בשבת האחרונה, ולא ייפתח גם בשבת הקרובה. לא בגלל המהומות שעוררו החרדים, יותר בשל ריב ומדון ביניהם מאשר בשל חילול שבת, אלא משום שאכיפת החוק במדינת ישראל ,אם היא כבר קיימת אינה שוויונית ואף מעוותת. יש והחוק נאכף ויש שלא. מי שאמור לאכוף את החוק היא משטרת ישראל.

 

וכלל ברזל הוא במערכת החוק והמשפט. חוק מיושם, למרבה הפליאה, בעת הפרתו. אחרת אינך יודע הלכה למעשה אם החוק קיים בפועל, אלא בכוח- כלומר בפוטנציה. כאשר משטרת  ישראל ומפקדיה מזהירים מראש שיש לצפות למהומות נוראיות של חרדים אם מצעד הגאווה ייערך בירושלים, לא זו בלבד שהם מודים שהם לא מסוגלים  להתמודד עם המשימה הראשית שלהם, הקבועה בחוק ושבעבורה אנשיה מקבל שכר, אלא הם פועלים בעצם בשרות הקהילה החרדית בלוחמה הפסיכולוגית שלה. גם מי שמתייחס בביטול לאיומיי החרדים או סבור כי משטרת ישראל יכולה וחייבת לטפל בהפרת הסדר הציבורי,  יתייחס ברצינות לאזהרות שבאו מן המשטרה עצמה.

 

בעיקר משתמשים בה בעת  "פרוק" מאחזים, בשעה שהאיום הגדול לשלום הציבור בא 

 מ"נוער הגבעות"-פלוגות המחץ של הקדוש ברוך הוא לכיבוש ארץ ישראל. אבל מי הם נערי הגבעות לעומת  ציבור החרדים בארץ ובקודקוד שלהם החרדים בירושלים שכמעט כול מלחמת קודש שהם מנהלים עוברת דרך שסע, ריב ומדון בין החצרות או בין פוליטיקאים. שום מעשה מלוכלך בפוליטיקה החילונית לא ישתווה לשטיקים  ולעליהום בפוליטיקה החרדית. ואם צריך להכות בחילונים כאמצעי להעניש את  הבת באמצעות הכלה ( כפי שקובעת הנורמה היהודית הידועה)- אז מכים. נקמת הפורושים באגודת ישראל, על שלא בחרו בפורוש ה"צעיר",בנו של הפורוש הקשיש והמאיים בחורבן -על כסא הגלגלים- אם חניון ספרא ייפתח..

 

והתופעה חוזרת על עצמה. בעקבות המהומות שעוררו החרדים בשל פתיחת החניון של העירייה סמוך לחומת העיר העתקיה, יעץ מפקד מחוז ירושלים,  ניצב אילן פרנקו , לראש העיר לחפש פתרון חלופי. ואכן החניון לא נפתח בשבת האחרונה חרף הודעתו החד משמעית של ראש העיר ניר ברקת שהוא ייפתח את החניון ויהי מה. זה אותו ראש עיר שהדבר הראשון שעליו הכריז לאחר בחירתו הוא הפסקת ההנחה של המסילה לרכבת הקלה. אם בדברים הקלים האלה הוא לא עומד, איך הוא יעמוד בפני הארטילריה הכבדה של צבאות השם. אז גם הוא חיפש פתרון קל, על חשבון הציבור הגדול וקבל את עצתו של מפקד המשטרה הממונה על המחוז ובמרכזו הבירה. לא רק קיבל אלא ככה הוא התבטא בתגובה על מחאת החילונים שהוא התקפל. הנה דוגמה לאסקפיזם, חור גדול ברשת הביטחון של מפקד בכיר, שדרכו ניתן להימלט מלקיחת אחריות של איש ציבור כמו ראש עיר. ואינך יודע אם מפקדי משטרה הם מפקדים או שהם מתווכים –go between , מאכערים, שדכנים. בשביל זה לא צריך משטרה. אפשר למצוא כאלה בכול חוג, החל בעולם התחתון וכלה בעולם החרדי, או גם החילוני. "עיצה געיבערס"- בידיש.

 

עניין אחד הוא כאשר המשטרה מצויה במקום במהלך מהומות בין עדתיות או דתיות  ובצד אכיפת החוק ושמירה על הסדר היא מתווכת בין ראשי הנצים.כמו המהומות האחרונות בשפרעם. זה חלק מן המשימה שלה. עניין אחר הוא להסיר מעצמה כול אחריות, מלכתחילה, בשל אי יכולתה לאכוף את החוק באמצעים שעומדים לרשותה ושהיא לא משתמשת בהם. זהו מעשה ששם ללעג ולקלס את החוק,  את אלה שאמורים לאכוף אותו, אלה שמחוקקים אותו, את השר האהרונוביץ' ,הדברן  מ"ישראל ביתנו",  שמופקד על המשטרה, שגזר על עצמו שתיקה בעניין הזה , ואת הציבור  שבשמו ובשליחותו הם פועלים .האם מישהו מכיר תופעה כזאת בעולם החופשי ? התשובה כנראה היא שאנו עדיין לא שייכים לעולם הזה.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • חרדי פנאטי  On 18/06/2009 at 11:25 am

    אחרת כל יום מרזל היה מבקש לבקר באום אל פחם

    ואתה כמפקד הייתה מאשר כיון שאסור להיכנע לפורעים

    ועוד כהנה

    אבל בטוח שלא לזה התכוונה – רק החרדים מפריעים לך

  • צבי גיל  On 18/06/2009 at 11:45 am

    לתשומת לבך. אני בא מבית חסידי, חרדי מאוד,נאור מאוד,סובלני מאוד.גדלתי על האמירה "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום"."תפקרותי"נובעת מאירוע טראומטי מאוד בשואה. אבל אני מכבד את היהודי החרדי כאשר הוא לבד עם בוראו ועם משפחתו, ולא כאשר מופיע כהמון מוסת, כעדר, ואז "מותר האדם מן בהמה-אין". אבל לא בכך העניין. העניין הוא בעילות של המשטרה. אתה אני בא חשבון ולא עם הציבור החרדי או כול ציבור שמפריע לשלום הציבור- גם באולם אל פאחם.

  • יהודי גרמני  On 18/06/2009 at 12:01 pm

    האנלוגיה שלך היתה יכולה להיות נכונה, אם היו למשל מארגני מצעד הגאווה דורשים לקיימו בלב מאה שערים ובסגנון תל-אביבי בוטה.

    מפליא שאתה לא מסוגל להבדיל בין זכות אזרחית בסיסית לחנות בצורה מסודרת (שלא לדבר על תחבורה ציבורית…), לבין פרובוקציה פשיסטית סטנדרטית.

  • מיכל  On 18/06/2009 at 3:22 pm

    ליהודי הגרמני. מה שייך? הרי מסגרת ההתייחסות של צבי גיל הייתה המחדל של המשטרה, בנסיבות אלה או אחרות. האם המילים "פרובוקציה פשיסטית סטנדרטית" משנות במשהו. האנלוגיה אינה בין חרדים לבין עליזים, אלא בין המשטרה כאן והמשטרה שם. לפעמים נדמה לי שאנשים כותבים תגובה לפני שהם קוראים את החומר.

  • יהודי גרמני  On 18/06/2009 at 3:50 pm

    נראה לי שדווקא את לא קראת את הפוסט ואת התגובות.
    צבי גיל מזכיר את מצעד הגאווה בתור דוגמא לכשל של המשטרה.
    והפנאט מביא מולו את הפרובוקציה הפשיסטית של מרזל באום אל פאחם.
    אני חידדתי את ההבדל העקרוני בין שני המקרים – הפגנה לגיטימית מול פרובוקציה. מה מסובך פה להבין?

  • מיכל  On 18/06/2009 at 7:45 pm

    אוקיי.מקבלת.אבל העניין הוא כול כך חד וברור שכול חידוד נוסף ישבור את העופרת בעיפרון.

  • ראובן  On 20/06/2009 at 1:11 pm

    ראו זה פלא היה שקט בירושלים בשבת הזאת. כול זאת הודות לעצתו ה"נבונה" של ניצב אילן פרנקו. כנאמר." אל תהיה צודק- הייה נבון"
    אבל אתר החניה של העירייה לא נפתח- כמובן. ככה זה בירושלים.

  • נדבן  On 23/06/2009 at 9:54 pm

    עכשיו שראש העיר ירושלים החליט לפתוח השבת את חניון ספרא נראה איך משטרת ישראל אוכפת את החוק. אני משוכנע שתעשה זאת. מדוע? מפני שגם עליה צריך לאכוף את החוק.

  • שוטרים וקצינים.  On 20/07/2009 at 8:20 am

    תנ"צ דני חן מי שמשמש כיום כסגן מפקד המחוז הדרומי של משטרת ישראל, ומי ששימש בעבר בתפקידים מורכבים בתקופות קשות,כגון סגן מפקד מחוז תל אביב, סגן מפקד מחוז ירושלים בתקופת רצף הפיגועים הרצחניים בתחומי הבירה,וממלא מקום מפקד המחוז הדרומי בתקופת מלחמת עופרת יצוקה,תוך הקרבה אישית וגילוי אומץ רב תחת סכנת חיים ממשית,אדם שמילא את כל תפקידיו בדרך מעוררת הערצה בקרב כחולי המדים, שהיה מודל לחיקוי עבורם, והביא שינוי מהותי בדרכי ההתנהלות בארגון.

    בכל מדינה מתוקנת היו רואים בו, כפי שאנו רואים בו, הון אנושי לרשות האוכפת את החוק בגבולותיה, שיש לשאוף לקידומו שכן הוא מפקד ראוי ומוערך ומשטרת ישראל זקוקה לאנשים כמוהו במטה הפיקוד.
    אולם, לדאבוננו הרב, המציאות שונה – מציאות חסרת כל הגינות וצדק שכן בסבב המינויים האחרון הוחלט על הדחתו של תנ"צ חן ממשטרת ישראל ויציאתו לגמלאות.
    תנ"צ חן, משרת במשטרת ישראל מזה 32 שנים,ניסיונו העשיר ומקצועיותו אינם מוטלים בספק,הינו אדם ראוי לכל הערכה וקידום,כחולי המדים רוצים לראות מפקדים כמוהו בראש הארגון.

    אם רוע הגזירה לא ישונה ותנ"צ דני חן יעזוב את משטרת ישראל יהווה הדבר מסר ברור לכלל שוטרי משטרת ישראל,קצינים ובד"א כאחד,שהמסירות וההשקעה,אינם משתלמים – דבר שימית אסון על הארגון.

    אנו זועקים בקולנו המושתק,מעל איגרת זו,עזרו לנו לשנות את רוע הגזירה, ולבטל לאלתר את הדחתו.
    משטרת ישראל זקוקה נואשות לחיזוק הן מבחינת כח האדם שפועל בה והן מבחינה מוראלית והדחתו תפגע בשני הפרמטרים המהותיים הללו.
    אנו רוצים לראות במקום עבודתנו –משטרת ישראל-בית חם שדואג ומקדם את עובדיו, שמעריך את העבודה הקשה בלילות ובימים,בשבתות ובחגים,שיודע שאנשי השטח חשופים בכל פרמטר,הן לסכנה והן למראות זוועה–ושנוהג להביע את ההערכה הזו בפנינו,בדרך של קידום האנשים שעומדים בראשנו, ומנהיגים אותנו למקצועיות, לנאמנות ולאהבת המקצוע.
    אנא ממך עזור לנו,לשנות את רוע הגזירה ויפה שעה אחת קודם!

  • עמית  On 20/07/2009 at 10:06 pm

    אני תומך בך.מה שאוכל לעשות זה להביא את פנייתך לידיעת משטרת ישראל. כלומר להפנות אותה לבלוג זה. עשה זאת גם אתה.
    בהצלחה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: