שדרות זה כאן.


 

לא מתקבל על הדעת שמערכת הביטחון, בעיקר צה"ל לא מכין פעולה רצינית ברצועת עזה. השאלה היא מתי יישלף השפן, וכאשר יישלף האם הצילינדר יישאר בשלמותו. לא מתקבל על הדעת שראשי המדינה ובקדקדם ראש הממשלה ושר הביטחון, ערלים ולא קשובים לקולות מן הציבור כולו, שככה זה לא יכול להימשך. צריך עצבי ברזל ותעצומות נפש בלתי רגילות, לעמוד מול הטיראדה של הביקורת, לדעת מה טומן העתיד, אך לא לתת לסוס לברוח מן האורווה, כאשר כולם צועקים אש,  אש.

 

 

סבתי החכמה, שאותה אני מרבה לצטט,  אמרה: "ביז צי די קרצ'מה דארפט מען אויך א גלעזעלה  ברונפן"- עד  שנגיע לפונדק אנו זקוקים לכוסית. יש בינתיים, והמצב הוא קשה מאוד.שר הביטחון, אהוד ברק הוא לדעת הכול אדם מבריק. לפעמים אני חושב שהוא מבריק עצמו לדעת. או כהגדרתה של שולמית עלוני, ביידיש "איין אויבער חכם". כלומר חכם-על. לעתים אני תוהה, איך זה האיש הסופר אינטליגנטי הזה לא משתמש בחכמתו כדי למנוע תקלים שהוא גורם להם בפקחותו. ברק שקט ומאופק, הוא ברק מסוכן, לא רק בפנים אלא גם כלפי אויב. אלא מה – יש, כאמור, בינתיים. ובינתיים אי אפשר לשבת בשקט ולראות מדי יום תמונות של זעקות ושברון לב. תמונות דומות רואים גם מעבר לגבול. גם הן מעוררות חמלה. הצד השווה שבהם שהן אוטנטיות, בין אם זה נראה לנו  או לא נראה לנו , בין אם התגובות הם מאופקות או היסטריות, אני רוצה לראותן. מבחינה זאת הטלוויזיה עושה את מלאכתה.

 

שדרות, ועזה מולה,  הם בשבילנו סוגיה שהיא בחזקת raison d'etre  -בכול הקשור לשמירה על השקט והשלווה על הגבול הבינלאומי שלנו וכן ככוח מרתיע כנגד  החמאס, הגיהאד ואחרים אשר מתגרים בנו ושמים ללעג את כושרנו, כמעצמה הביטחונית הגדולה ביותר בסביבה. אם תוסיפו לזה את הכשל נגד החיזבאללה, הרי זה יותר מאשר פגיעה באגו שלנו.

 

ברק(מן השמים)  הוא הפן החזותי של הרעם הקולי ואת הרעם הזה טרם שמענו.

איפה הרעם? לא שומעים!!!

אני הומניסט כמו עמיתי ירון לונדון אשר  דנו את עמדתו, האקטיביסטית במקרה זה, בצוננים וברותחים. אבל ירון , מעל לכול מעלותיו– איש של יושרה הוא. בין היתר, אי אפשר מצד אחד שלא לקבל את הטיעונים של מתנחלי יש"ע ש "היום זה חברון- מחר זה תל אביב", ומאידך שלא להגיב בצורה הרבה יותר נמרצת כאשר מדובר בעיר בתוך מדינת ישראל. לא ייתכן שלרגע נחשוב ששדרות היא בארץ אחרת. לא ייתכן שלא נקבל תזכורת מדי יום, ואפילו אם  זה ייהפך למלודראמטי. שדרות היא שלנו

 

צעד מתבקש.

 

כאן, מתבקשת הגשמתה( על משקל ) של  האמירה הידועה של בן גוריון, עם כול המבוכה שבה: לא חשוב מה יאמרו הבריטים( אלביון  היה ונשאר צבוע)  על קיצוץ כמות החשמל לעזה, אלא מה יעשו היהודים, מעבר לצעד זניח זה. צעד זה, גם אם הוא מדורג- אם יהיה לו אפקט, הרי הוא יהיה שלילי מצד שוחרי זכויות אדם, למיניהם . משום מה הם שוכחים מדי פעם שגם לתושבי שדרות יש הזכות הבסיסית לחיות בשלווה. הפסקת השלטר בצורה הדרגתית היא לא חלבי ולא בשרי,הוא אפילו לא פארווה. הצעד המתבקש הוא כפול. לאפשר לכול תושבי  שדרות שמתבקשים להתפנות עד עבור רעם הקטיושות והטילים ולסייע להם בכול דרך אפשרית. אילו צעיר אני ולא חושש שמא במקום לעזור, אני עלול ליפול למעמסה, הייתי, לפחות לתקופה מסוימת, מחליף את דירתי בדירת תושב שדרות, ולו כמעשה של הזדהות.

 

מצד שני צריך להכריז בכול המגפונים שכול התושבים הפלשתינאים אשר מתגוררים במתחמים שמהם יורים לעבר ישראל, מתבקשים תוך 48 שעות להתפנות, שכן ישראל לא רוצה לפגוע באזרחים. אני משמיע עמדה זאת באופן עקבי מאז שהתפנינו מחבל עזה. כאן אנו חייבים לצעוק שכול העולם ישמע. אצלנו כאשר צריך לדבר בשקט, או לא לדבר כלל- צועקים. כאשר צריך להפעיל את כול הפעמונים- שותקים. הפעולה אחר כך תיעשה על ידי תותחנים, טייסים, מזל"טים וכלים אחרים. שום חייל לא צריך לעבור בשלב זה את הגבול.יתר על כן, אם הפלשתינאים פוגעים בקו מתח גבוה בשדרות או במקום אחר בנגב המערבי, ישראל תפגע גם כן בקו מתח בשטחם. לא צריך לסגור את השלטר.

 

ברצועת עזה נמצאת ישות עצמאית פרועה אשר לא סרה למשמעת של הממשל הפלשתינאי, ולישראל זהו הגבול הבינלאומי. אם מפירים אותו, מכריזים עלינו במלחמה. במלחמה כמו במלחמה יש להכות באויב מכה ניצחת אשר תביא אותו להרהור שני ושלישי.או לשולחן הדיונים. ואגב, כול איומי הסרק שבאים מצד מנהיג ש"ס אלי ישי, הם הבל ורעות רוח. האם השר ישי אינו יודע שאבו מאזן אינו שולט לא בחמאס ולא בקטיושות שלו. הפסקת שיחות איתו, תשרת רק את החמאס. אבל מה זה הגיון לעומת כותרת בָלונית. ולשוב לחמאס- פירטים נמצאים בים ולא ביבשה. ואם התושבים ברצועת עזה שלמים עם הטרור שמטילים עלינו ועליהם החמאס, הגיהאד ושותפיהם , לא נוכל לשכנע אותם במוזות. הם נמצאים בטריטוריה של האויב, על כול הסיכון שכרוך בדבר. אם הם יתפנו מן השטחים גדושי  בונקרים של קסמים וקטיושות, נחסוך מהם ומעצמנו את הפגיעה בנפשם.

 

יש גבול….פיזי גיאוגרפי: רצועת עזה. יש גבול….נפשי, זיקתי: שדרות.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אריה  On 11/02/2008 at 8:26 pm

    אני מצדיע לך צבי גיל.אני ורבים חושבים כמוך, גם אם הם רודפי שלום, כמוך.

  • אזרח.  On 11/02/2008 at 8:58 pm

    הזו מופיעה אפילו פעם אחת בכתוב למעלה. יש רעמים,אש,ועוד פעם אש, תותחנים, טייסים, מזל"טים וכלים אחרים.

    ציטוט:"אני משמיע עמדה זאת באופן עקבי מאז שהתפנינו מעזה".

    התפנינו מעזה?

    http://actv.co.il/portal/portal.asp?movind=582

  • צבי גיל  On 11/02/2008 at 10:25 pm

    אתה צודק. תודה על ההערה. התכוונתי לקראת פינוי הישובים מחבל עזה.אם תטרח תמצא את המאמר מן ה- 15 ביולי 2005 בשם " להפציץ את עזה….בעלונים( כצעד מקדים) וכותרת משנה:הפלשתינאים לא יכולים לשבת יותר על הגדר.
    וכאמור, מדובר לקראת פינוי הישובים הישראליים מעזה.

  • טלי  On 12/02/2008 at 1:10 pm

    אין לי שמץ של ספק שהמצב בשדרות לא יכול להימשך ככה, אין לי שמץ של ספק שתושבי שדרות ראויים לחלוטין לחיים שקטים, שלווים ובטוחים ואכן- זכויות האדם שלהם נפגעות קשות, שלא לדבר על הסכנה הממשית שבתוכה הם חיים ועל המחירים הקשים שמשלמים אנשים שחיים זמן רב כל כך במציאות מורטת עצבים כל כך.

    על כך אין לנו כל ויכוח.

    אבל פגיעה מאסיבית בתושבי עזה לא רק שלא מפסיקה את הקסאמים- היא מגבירה אותם!
    אתה מזכיר את שולחן הדיונים- אין צורך לשפוך עוד דם מיותר בדרך לשם, אפשר לעשות כבר עכשיו הפסקת אש עם החמאס.

    ואגב, לצערי, למרות שברק נהנה מתדמית של אדם מבריק, לא ראיתי אצלו שום ניצוצות של גאונות, רק קבעונות ישנים, אופורטוניזם אישי חלקלק וששון אלי קרב.

  • תדמור  On 12/02/2008 at 2:42 pm

    ראשית, וזה לא שייך לדבריך,טלי, אלא למאמרו של גיל. שמענו היום את שר הביטחון בהצהרה באנקרה שמרמזת על צעד, כנראה לא שגרתי.
    שנית,וזאת בעקבות התגובה שלך: החמאס הכריז עלינו מלחמה.עד עכשיו, צה"ל בניגוד לצבאות אחרים- מארצות דמוקטיות, נוהג באיפוק רב. אבל בכול מלחמה האזרחים סובלים. וכי תושבי שדרות הם חיילים- טלי?
    ההגיון אולי אומר אחרת אבל הצדק הוא שחייבים להוריד את תושבי עזה מן הבנקט- אם הם משלימים עם מה שעושה חמאס- עליהם לשלם את המחיר. שדרות אינה שטח כבוש, אלא חלק ממדינת ישראל.

  • טלי  On 12/02/2008 at 5:13 pm

    ודאי ששדרות אינה שטח כבוש וודאי שהיא חלק ממדינת ישראל- מי טען אחרת?!?

    תושבי שדרות אינם חיילים ואני שבה וטוענת, עכשיו ובתגובתי הקודמת- שהפגיעה בהם חמורה, מיותרת וגרועה- ברור שאין להשלים איתה.

    ראשית, החמאס קורא להפסקת אש ומי שמסרבים כרגע זה אנחנו, כך שקשה לומר כאן שהם אלה שהכריזו מלחמה עלינו.
    ושנית, בדיוק- בכל מלחמה אזרחים סובלים.
    ולכן, כדי שהאזרחים לא יסבלו- אזרחי שדרות ואזרחי עזה וכל האזרחים כולם, וכדי שלא יישפך דם, צריך למנוע מלחמה. זה בדיוק מה שכתבתי!

    הרבה לפניי, כתבה צרויה להב בשירה הנפלא "פרח"- "במלחמות לצדק גם ילדים מתים".

    אתה כותב שהצדק קובע, אבל מעבר לעובדה שאין "צדק" אבסולוטי (ולו היה, אני חוששת שלא היה בדיוק בצד שלנו, אבל נניח לזה כרגע), בפרקטיקה- "צדק" מוביל רק לעוד דם ועוד דם ועוד דם.

    מה אתה אומר בעצם? שמלחמה בעזה תגביר את הקסאמים והפגיעה באזרחים אבל זה בסדר, זה צודק כי גם אזרחים שלהם יהרגו? (אל דאגה, אזרחים שלהם נהרגים מידינו כל הזמן, גם בלי פעולה, צה"ל מודה בכך בעצמו).
    בעצם אתה מבקש נקמת דם פשוטה.

  • תדמור  On 12/02/2008 at 8:11 pm

    אני אומר דבר מאוד פשוט. ייפסקו הקסאמים, תיפסק פעולת צה"ל. לא ייפסקו הקסמים- אז המוזות- עם כול הכבוד, להן ולך- לא יעזרו. מדוע זה כול כך מסובך. בסך הכול אני מבקש: אל תירו עלי ואני לא אירה עליכם.

  • טלי  On 13/02/2008 at 12:33 am

    מאה אחוז- "אל תירו עליי ואני לא ארא עליכם" פירושו הפסקת אש. צריך לסכם עליה ואז הם ייפסקו.

    צה"ל הרי לא נוצר את נשקו ברגע שלא נופלים קסאמים. גם כשיש הפוגות צה"ל ממשיך לתקוף, ועוד קסאמים ממשיכים להגיע בתגובה וחוזר חלילה. הרי רבים מאנשי החמאס אומרים גם הם "אל תירו עליי ואני לא אירה עליכם". במקום לשחק מלחמות כבוד ואגו של "מי יפסיק ראשון"- מוכרחים פשוט להפסיק את כל האש,משני הצדדים.
    זה לא עניין של מוזות, זה עניין של חיים ומוות, בעיקר מוות, ופציעות, וחרדות ואובדן ואימה מיותרים כל כך.

  • תדמור  On 13/02/2008 at 11:05 am

    העניינים אינם בדיוק כפי שאת מתארת.ראשית, חמאס אינו צה"ל, בשום קנה מידה. צה"ל הוא כוח לוחם של מדינה ריבונית. חמאס במקרה הטוב מהוא כוח לוחם של קנאים מוסלמים אשר מכריזים כי בכוונתם להחזיר לעצמם את כל שטחי ארץ ישראל, כולל היכן שאת יושבת-טלי. ככה הם מלמדים את ילדיהם. ככה הם מנציחים את בעיית הפליטים. מה שאצל היהודים הוא זיכרון אנכרוניסטי- זכור את אשר עשה לך עמלק- אצל החאמס הוא עניין אקטואלי. שנית, צה"ל נהג ונוהג באיפוק רב מול מעשי הטרור של החמאס. צה"ל, כאשר הוא פוגע בטעות באזרחים, והוא כן פוגע- מביע צער. החאמס פוגע באזרחים במכוון, ובאותה מידה הרבה פחות מאשר באנשי צבא.
    לא יכול להיות כאן שום הסכם עם ישות שמכריזה על הכוונה להכחיד אותך, ושביתת נשק תשמש אותה לצבור ולייצר הרבה יותר נשק.זהו סיכון שמדינת ישראל לא יכולה לקחת על עצמה.אם החמאס רואה עצמו יריב לישראל, עליו להכיר בלגיטימיות של היריב ממול ולשבת איתו למו"מ. ישראל מוכנה לשבת לשולחן הדיונים עם כול מי שמכיר בה.מי שרוצה לנהל משא ומתן דרך הקנה- יקבל קנה גדול יותר.

  • תדמור  On 13/02/2008 at 11:08 am

    צריך להיות שהוא פוגע יותר באזרחים מאשר באנשי צבא, במכוון- כי האפקט בקרב הציבור הישראלי הוא גדול יותר,והרג אזרחים רבים ככול האפשר משמש את המטרה שלו.

  • טלי  On 13/02/2008 at 6:23 pm

    העיקר שאפשר להרגיש צודקים כל כך…

    אני לא תומכת בחמאס ולא מרוצה מהחמאס- לחלוטין לא. אני רק לא רואה שום הגיון בהמשך נקמת הדם המתגלגלת הזאת. מכל הכיוונים.

    ולצערי העמוק והאמיתי אתה צודק- אנחנו אכן מקבלים קנה גדול יותר…

  • צבי גיל  On 13/02/2008 at 7:07 pm

    בדרך כלל,לעתים רחוקות אני משתבץ ב"טוקבקים" אף שאני הייתי ה
    triger שלהם.
    הטעונים שלך, טלי, ושל תדמור, הם טעונים הגיוניים.אלא מה? לא הכול פועלים על פי אמת מידה הגיונית אחת.הלוואי ויכולתי לדבר עם שכנינו הפלשינאים, אלה שיושבים בעזה, במונחים שמקובלים עלי.אבל לא הגענו לזה. משום כך אני לא מציע להיכנס לעזה, ולכבוש אותה מחדש.אני מציע מצד אחד לפנות אותם תושבים משדרות שלא יכולים לעמוד בסכנות ובחרדות. ובכך גם לחסוך נפשות. אולם באותה מידה אני מציע לתושבי0 הפלשיתנאים אשר גרים במתחמים שמהם נורים הקסאמים- להתפנות גם כן. אם אכן הם יעשו זאת, האש הישראלית תופנה רק נגד החוליות שמשגרות אותן. המצב כמות שהוא אסור לו להימשך. יש בו אימפליקציות לא רק ביטחוניות אלא גם ערכיות. אם דמוקרטיה לא יכולה להגן על עצמה, אז אולי דיקטטורה תעשה זאת. אני לא חושב ככה, אבל אני משוכנע שרבים חושבים ככה כאשר הם מציעים להחליף את השלטון.אסור שהדמוקרטיה תעמוד חסרת אונים מול אלה שמנסים להרוס אותה. החאמס, שהוא שלטון קלאריקלי- מיליטריסטי עושה הכול לקעקע משטר דמוקרטי בעצם כול משטר ששנוא עליו.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: