אל תפגעו בארוטיקה,שחשובה גם למוראל *


 
 
"מעשים מגונים" הוא מושג שלא קיים במילונים וראוי להגדרה חדשה.החוק נגד "הטרדה מינית" הוא בחלקו דרקוני.
 
 
המצב הגיע לידי כך שבאינטרנט מופצת בימים אלה הודעה על האירועים הצפויים ביום האישה הבא: "בנושא הון,און ושלטון". ישאו דברים איש העסקים-עופר גלזר,אלוף(מיל) יצחק מרדכי,אמן אורח- חנן גולדבלאט.במעמד נשיא המדינה .בין המשתתפות יוגרל פרס תרסיס גז מדמיע."
 
זאת ללא ספק בדיחה יהודית-ישראלית טובה ומצחיקה אשר הגיבורים שלה הביאו  על עצמם ואת נושא הסקס לפסגות החשיפה מול הציבור הרחב. מאחורי הבדיחה מסתתרת לא מעט צביעות, שכן אם נסיר את המחלצה מעל לבדיחה ונשאייה נמצא שכשם האופרה של מוצרט(רשימת קשל 588 – לידענים) cosi fan tutte   – ככה עושות כולן.צריך רק להוסיף שככה עושים כולם.אלה שעושים.אלא מה,כולם,באותה מידה כמעט, מאבדים פרופורציה.גם אלה שנחשפים וגם אלה שחושפים.
 
כדי לסבר את האוזן יש לחזור למקור,ולמקורות ,על תפקיד המין והמשחקים שסביבו.
למשחקי אהבה ישנה מטרה אחת ויחידה:פרייה ורבייה. הטבע תכנת את האדם ככה שמין ומשחקי מין יביאו להמשכיותה של האנושות.פעם התוצאה הזאת הייתה בלתי נמנעת.מין הסתיים בדרך כלל בהריון ובלידה כמו גם בתמותה גבוהה של הילודים.אולם מקדמת דנה המין היה קשור בתחושות מענגות ושירים,סיפורים  ואגדות חוברו סביבו ובשבחו.בין היתר ב" שיר השירים" שלנו במלל או ב"קמא סוטרא" שנתייחס בהמשך, גם במראה . האמצעי , עכשיו ובהיסטוריה,לא בהכרח משמש מטרה זאת והוא מהווה הנאה בפני עצמה.אבל גם הנאה זאת היא דבר טבעי, אנושי מאוד,מרגש ,מהנה  ומביא הרפיה וביטחון עצמי לבני אדם במתחים שהוא עובר, ולאו דווקא בין בני זוג.
 
הטבע הוא שקבע שאובייקט המשיכה היא האישה, שכן האישה היא שנושאת את העובד ברחמה.שהאישה היא שמושכת אנו למדים מראשית הבריאה.את מי פיתה הנחש.לא את אדם.את חווה הוא פיתה,כי היא שמשכה אותו.ואם לא די במשיכה הטבעית של האישה,היא עושה הכול,או כמעט הכול,כדי לצאת מן הבית מטופחת ומושכת. החרדיות,רובן, לא זקוקות לזה,גם לא הבדוויות,כי אצלם הלידות באות מתוך אונס.לא שואלים אותן.אך מי זאת האישה החרדית או הבדווית שתתלונן על אונס,ומי זה בבית הדין הרבני,השרעי,או בערכאות השיפוטיות,יקבל טיעון כזה בחברה זאת.שם זה לא אונס.שם זה נוהג.
 
הארוטיקה היא חלק חשוב ואינטגראלי בחיינו. היא לא רק עניין של ממש,אלא גם עניין של דמיון,והדמיון אף הוא מתנת  הטבע.לסופיה לורן הנבונה,היפה והמושכת מיוחסת אמירה כי "משיכה מינית מורכבת מחמישים אחוזים של מה שיש לך ועוד חמישים אחוזים ממה שאנשים חושבים שיש לך."
מדריך היסטורי לארוטיקה

 
 בהיסטוריה נתנו לכך ביטוי לא רק באמירות אלא גם בציור. ה- kama sutra הוא עדיין המדריך הארוטי הטוב ביותר מאז ומעולם.מקורו בתרבות  הסנסקריט ההודית ומחברו הוא Vatsyayana .ב"קמא סוטרא" יש תכנים וצורות צבעוניים בשפע.הוא ארוטי ולא פורנוגראפי.ומי ימלל  מה שהשתולל בעידן הויקטוריאני כאשר הרוזנים הורידו מכנסיים והגבירות הרימו את שבע התחתוניות והתירו את חגורת הצניעות.ומי יעלה מסך על הבימה של הזימה- הקדושה בימי הרנסאנס כאשר כל מי שזזה הייתה מטרה לפינים ברוכי אל, תוך כדי כריעה למושיע ולמריה.לא הכול  היה מעשה שרירותי מצד הגברים.הזימה הייתה באופנה.
 
השופט אהרון אמינוף בהכרעת הדין במשפט של אב שאנס את בתו המאומצת,התבטא בין היתר:"ייתכן שמעשה הנאשם,נעמו למתלוננת." משפט זה מצד שופט הם גם חמורים וגם מטופשים.הוא יכול לחשוב ככה אבל אסור לו בשום אופן וצורה להתבטא ככה.אבל שהדבר עשוי להיות לא מופרך,זה עניין אחר.כאן לא מדובר בגילוי עריות,שכן הבת היא מאומצת,ומין הוא דבר שנהנים ממנו אם הוא לא בא בכפייה,או באילוץ.
 
"הטרדה מינית"
 
אגב בשום מילון או לקסיקון רגיל,(למעט בסלנגינים) ובראש וראשונה במילון אבן שושן אין מונח "מעשים מגונים".יש "מעשה סדום" שהוא משכב זכר.לעומת זאת בכל הקשור להטרדה מינית,אין צורך במילון יש חוק מתוקן משנת 1998 אשר רואה במעשה- עוולה,נזק אזרחי ועבירה פלילית הנושא עונש מאסר.בפרוש החוק כתובת עו"ד בלה כהן מנהלת המחלקה למעמד המשפחה והאישה של ויצו(באתר של ויצו) בין היתר: ," הטרדה מינית היא תרגום מילולי מאנגלית Sexual harassment והגדרתה במובן  הרחב היא כול התנהגות בעלת אופי מיני של אדם אחד שיש בה כדי לפגוע באדם אחר,כגון:יריבות במקום העבודה, הבטחות על רקע מיני,ניסיונות להשגת טובות הנאה ,בדיבורים,ברמזים,בנעיצת מבטים באברי גוף אינטימיים של האישה,קריצה,סימן ביד, וכיו"ב".
 
אכן סל מלא וגדוש של איסורים ובניהם ונכדיהם, אשר שומר נפשו לא רק שירחק מהם,אלא יימלט למנזר הקרוב תוך הנחה שגם שם נעשים דברים אלה, אלא שמתלוננים פחות. על פי הנאמר, לעניות דעתי, התוכן גובל בחלקו באבסורד.אז אני אמשיך בנימה זאת.היה ומזכירה מופיעה במשרד  בלבוש שמכסה כתף וחושף דדיים.אם לא מצא חן בעיניה מבטו של הבוס והיא גם לא מחבבת אותו במיוחד, היא יכולה, לכאורה, להתלונן על "הטרדה מינית".
 
הנושא הוא על  סדר היום הציבורי מאז פרשת אלוף(מיל) יצחק מרדכי בהיותו שר הביטחון.אכן מקרה קיצוני.אך במרוצת הזמן הסוגיה קיבלה ממדים של מגפה,עד שכל אחד מסתכל סביבו שמא חס וחלילה הוא לא נדבק או הדביק מישהו או נכון יותר מישהי.וכדי שאבהיר את עצמי.אינני רואה כל פסול,לא בלטיפה,לא בחיכוך,לא במזמוז,לא ברמזים ולא במבטים,אלא אם כן אין הסכמה לפחות בשתיקה מצד המחוזרת,או הנחשקת,ולא תלויי בדבר אחר,כמו גמול ביחסי מנהל ועובדת או מפקד ומזכירה.ואם מתוך כול אלה ייצא תקל או רומן,הרי זה בינו לבינה,אם הם פנויים או שהם נשואים.זאת המלצה כללית ובייחוד בימים מעיקים אלה כאשר בני אדם,גברים ונשים, זקוקים לקצת חום ותשומת לב.וזה משפר את המוראל שכה דרוש בימים אלה.
 
המגפה של  "מעשים מגונים" עלולה לפעול כבומרנג דווקא נגד הנשים.פתאום ירגישו מנודות,לא רצויות לא נחשקות ואילו הגבר ימשש עצים ואבנים.איזה מין עולם זה יהיה.
———————-
* זאת תרומתי הצנועה להקלת העומס מן אוויר המהביל של הקיץ,מלהט  החזית ולעמידה איתנה של הארוטיקה והעורף.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אלמונית  On 17/07/2006 at 9:50 am

    נפלא, פשוט נפלא.

  • ט.  On 17/07/2006 at 10:46 am

    יותר מזה: כיום אם מתקיימים יחסים כלשהם בין גבר לכפיפה שלו הוא עלול להיות מואשם טוטומטית בהטרדה. לפי ההגדרה המטופשת הזו, אשתו של עוזי ברעם, אביבה (שהייתה מזכירתו) יכולה לתבוע אותו על הטרדה מינית. שלא לדבר על מרים אשכול, שהייתה כפופה לראש הממשלה לוי אשכול לפני שנישאה לו.

    בקיצור, זה חוק שמשקף את התפיסה שיחסים בין גבר לאישה אמורים להיות פוריטניים לחלוטין, אלא אם כן הממזר התחייב לשאת אותה לאישה ולשעבד לה את כל רכושו אם יתגרשו. זה לא חוק שאמור להביא לשוויון אלא סתם התעללות.

  • חרדית  On 17/07/2006 at 11:39 am

    מניסיון, הזוגיות במשפחה היהודית השורשית היא מהיפות שיש. מערכת הבנויה לשמר את המתח גם לאחר שנות נישואין רבות, מתוך כבוד עצום לאישה – שכיסוי גופה נועד לנטרל את ההתייחסות אליה כאל ליטרת בשר ע"י בוסים תאווים למיניהם. אצל הבדווית באמת שאינני יודעת מה קורה – אך היהדות אוסרת על הבעל לאנוס את אשתו.
    אותו מבט מתנשא כלפי חרדיות משקף יפה את התיחסותך לנשים ככלל – ואם תרצה להבין את נקודת מבטה של האישה, אתה מוזמן לקרוא עדויות של נשים בבלוג הזה:
    http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=238310&blogcode=3792886

  • אורה  On 17/07/2006 at 1:06 pm

    איני יודעת איך ומדוע את מיחסת לצבי גיל התנשאות. הוא בדרך כלל לא מתנשא כלפי אף אחת ואחד. ברשימה שלו הוא מפנה תשומת לב הנשים שיבדילו בין פלירטוט מקובל בחברה פתוחה לבין מעשים או דיבורים שמאחוריהם מניעים של ניצול מיני. אשר לחרדיות,את כנראה,עדיין,לצערנו, נמנית עם המיעוט.וכמובן שיש הבדל בין נשים דתיות לאומיות מתקדמות לבין נשים חרדיות, המוחזקות כמי שיש להן תפקיד אחד,להרות וללדת.

  • קורא  On 17/07/2006 at 5:32 pm

    לאלה שלא נתנסו, החרדים אפילו נמנעים מלהושיט יד לאישה.אני פעם התנסיתי והיד נשארה תלוייה באוויר. אולי בינו לבינה, ובאין רואים, קיימת ארוטיקה בין אי אלה חרדים. אך שומו שמים רק לא בפרהסיה.מי שמטיל את המורא על הנשים בחברה זאת,הם, כמובן, הגברים. הם מתנשאים ולא צבי גיל. ובכלל, המונח התנשאות בימינו הוא שחוק מאוד כאשר נשים ממלאות תפקידים מרכזיים בחיינו.

  • פנינה  On 17/07/2006 at 6:44 pm

    אני עוקבת אחר רשימותיך מאז פתיחת הבלוג ונהנית מהן מאד, אבל מרשימה זו פשוט נחרדתי. הטרדה מינית, כמו אונס, לא קשורה כלל למין או אירוטיקה אלא עושה שימוש במין כאמצעי להפגנת כוח ושליטה על החלש. כל מוטרד או מוטרדת מינית יודעים לזהות היטב מתי מדובר ביצירת קשר לגיטימית ומתי מדובר בהפגנת כוח שנועדה להשפיל והחליש.
    אני מאוכזבת מאד מהרשימה הזו שמציגה אותך באור חדש ולא נעים.

  • צבי גיל  On 17/07/2006 at 7:02 pm

    היכן ברשימה הזאת אני יכול להשתמע שאני מדבר על אונס? הרי אני מסייג את הפלירטוט בהרבה סייגים.אני מתייחס לעניין מבטים,נגיעה קלה וכיו"ב סימנים שהם סימנים של חיבה,של תשומת לב שכל אחד ו א ח ת מעוניין בה. יתר על כן. גם זה אני מסייג בהסכמה, ולו בשתיקה. האם לזאת תקראי הטרדה מינית? אני באמת ובתמים מדגיש את ההבדל בין כפייה כלשהי אשר נובעת מכל סיבה שהיא לבין יצירת קשר לגיטימי. נכון שאני מאיר זאת באור פליטוני משהו, שכן הנושא חרג מכל פרופורציה.אני וודאי לא מלאך או קדוש, ומעולם לא התיימרתי להופיע בתור שכאלה, אבל יש בי מספיק יושרה לבטא בכתב מתוך הנשואים שאני חושב עליהם. אז אנא אל תהיי מאוכזבת כי זה אכפת לי מאוד.

  • חדווה  On 17/07/2006 at 7:54 pm

    דומני שאם פרשת לא נכון את הנכתב במאמר של צבי גיל, התשובה שלו צריכה לספק אותך. הוא באמת לא הרחיק לכת כפי שמשתמע מן התגובה שלך.

  • מיקה  On 17/07/2006 at 7:58 pm

    ש"כל אחד ואחת מעוניין במבטים ובנגיעה קלה, אין שום דרך להבהיר לך עד כמה הדברים מקוממים.

    צר לי (אבל לא מפליא במיוחד) שכגבר איך מבין את החוויה של אישה, על פי רוב צעירה, שהגברים סביבה לא מבינים מה רע במבטים ובנגיעות הקלות שלהם.
    חבל שאינך מבין מה ההרגשה, לבוא יום אחר יום לעבודה שבה אתה חשוף לנגיעות קלות, להצעות מחויכות, לתשומת לב שמעיקה על הלב ומכבידה על הנשמה כמו שק אבנים.
    עצוב וכואב שגם היום, דעות כמו שלך עוד נשמעות, ובמלוא הכוונות הטובות.

  • אור  On 17/07/2006 at 8:41 pm

    וכי צבי גיל נטל ממך את היוזמה והציג את האישה ככלי שימושי. אדרבא,הוא מאמין שאם האישה לא מעוניינת בכל המחוות הכנות והמזויפות,היא אינה חסרת אונים.הוא תאר מצב של פאראנויה כמעט, מבלי לזזלז בדברים החמורים. את מציגה את המין שלך כ"מין חלש" והוא בכלל לא כזה.

  • צבי גיל  On 18/07/2006 at 1:18 pm

    בתי הצעירה העירה לי כי אני מדבר על תקופת היותי צעיר ואילו עכשיו זה לא זמן אחר אלא עידן אחר. מכיוון שהיא לא מעלה זאת בכתובים, אני עושה זאת במקומה

  • אישה  On 18/07/2006 at 3:28 pm

    קשה להתווכח עם נקודת המוצא שאישה מנסה למשוך תשומת לב גברית כחלק מהמשיכה בין המינים. אולם המילים 'הסכמה, ולו בשתיקה' פותחות פתח רחב לתחושות מאוד לא נעימות.
    אם גבר מעוניין ליצור קשר עם אישה – שישוחח איתה. שיציע לה קשר בצורה מכובדת,ג'נטלמנית, ולא יקח לעצמו את הקרדיט שהוא מספיק מוצא חן בעיניה כדי לאפשר לו 'ליטוף/מזמוז' או כל נגיעה אחרת. אם גם בעיני האישה הדבר טוב, הרי שיש מספיק זמן לפתח קשר גופני בהמשך.
    תחושה של אישה שגבר נוגע בה או רומז לה רמיזות מיניות כאשר הדבר רחוק מרצונה היא בדרך כלל גועל, כעס על החוצפה של הגבר להחליט שהיא רוצה, וחוסר אונים. במיוחד אם הוא הבוס.
    כבוד. זאת מילת המפתח.

  • גבר  On 18/07/2006 at 10:40 pm

    מה רע בהסכמה בשתיקה. אינני חושב שגבר יגיב בטרוניה כשאישה מנסה לפלרטט איתו. האם זה לא קורה. האם רק גברים מתחילים עם נשים.ומה שייך כבוד לעניין של ארוטיקה. כבוד הוא סיפור אחר לגמרי ושייך להקשר שונה ולאו דווקא להקשר של מבטים,לטיפה וכיו"ב.

  • איה  On 19/07/2006 at 1:23 pm

    אין לי ספק בכך שצבי מהיותו גבר לוקה בהבנת הרגישות סביב ענין ההטרדה המינית. אך אם נקרא לילד בשם המשפחה שלו הינו : ניצול דיכוי כפייה זלזול בכבוד האדם וכו אזי צבי כניצול שואה אולי יוכל להבין על מה כל המהומה כל עוד נשים תהיינה חלשות פיזית מגברים קיימת האפשרות לניצול וכפייה מינית. הגענו לימים נאורים בהם המערכת המשפטית והפדגוגית /טיפולית מתחילים להכיר בתופעה הזאת ולמגר אותה. נקווה שבסוף התהליך תשאר הארוטיקה והמשיכה ויכחדו תופעות הכפייה והניצול. נשיקות לך אבא אתה אמיץ וחכם ותענוג לקרוא אותך גם אם מזעזע לעיתים

  • גבר גבר  On 20/07/2006 at 6:06 pm

    איזו בת יש לך- צבי !!!

  • איה  On 20/07/2006 at 9:30 pm

    אישה אישה

  • גברי  On 28/11/2006 at 1:24 pm

    כל המסאזים מצויינים כמתנה ולחיים טובים יותר.
    100%מסאז הוקם ומתופעל על ידי מטפל פרטי על מנת לתת מגוון של אפשרויות במסאז בתנאים ברמה ובמיקצועיות הנידרשים והתיחסות אישית.
    *לנשים פינוק עם שני מסגיסטים במסאז מפנק מסאז 4 ידיים שובר שגרה ממדרגה ראשונה.
    *מסגיסטית ומסגיסט במסאז מרגש וחויתי לזוגות.
    *פינוקים ואינטימיות בסדנאות מסאז לזוגות-מצוין כמתנה לפנק ולהתפנק לתת ולקבל להרגיש ולהתרגש.שנוי,חידוש,שדרוג,חיזוק ורענון הקשר הזוגי.לדבר דרך הידיים ומגע מתוך מודעות,נתינה ואהבה הסדנאות אישיות פרטיות כך שהתוכן והזמן ניתנים להתאמה אישית(סדנאות במסאז מעשי).לקחת אחריות על החיים ולשפר אותם באופן מיידי,עדין ואפקטיבי.הסדנאות חד יומיות כ 3.5 שעות מתאים לכל אישה וגבר.
    *מסאזים אישיים-מצוין כמתנה
    *מסאזים בהתאמה אישית*מסאזים חוייתיים
    *מסאזים חוייתיים לנשים וזוגות-מצוין כמתנה
    *מסגיסטים/יות לארועים ומסיבות-מצוין בתור חידוש וחויה ופינוק לאורחים
    *ממטפל ואומן מסאז(s.m) ב 7 טכניקות רפואיות וכלליות.לאיזון ושחרור הגוף, לרענון,כייף,הנאה ופינוק.
    *מקום בכפר עם פרטיות מלאה,לאור נרות,מוסיקה חרישית,שמנים חמים במסאז ארוך וקסום.הצתרפו למסע וחויה יחודי ‪‪‪‪‪‪.0522958156 ‬‬‬‬‬‬www.vipmassage.co.il ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
    [שלח מודעה זו לחבר]

  • קורא  On 28/11/2006 at 5:58 pm

    זאת פרסומת ולא תגובה. לא ראוי.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: