הלוואי והיו מפנים אותי ככה ב………1939


 
 
ההתייחסות לשואה הפכה,בשל המחלקות  הפוליטית,לנושא על גבול הבנאליות.זורקים את השם "שואה",כדי להצביע על הסכנות שאורבות לעם עם פינוי עזה.בכנס בניני האומה ב- 24.2.2005 אף האשימו את ראש הממשלה "שהוא מביא שואה לעמו".לצערי גם התגובה אינה חורגת  מן השגרה והשבלונה ומוגבלת להאשמות של "זילות" השואה( אשר קרוב לוודאי שרבים לא מכירים את המילה "זילות"),או "הכחשת השואה" וכיו"ב ביטויים אשר לאט לאט  הופכים את השואה לאקטואליזציה שגרתית,כאשר מישהו רוצה לומר דבר רע מאוד.
 
משום כך אני  רואה לנכון, במסגרת הצנועה מאוד שעומדת לרשותי,לומר את הדברים הבאים:
 
כל מי שנאלץ לנטוש את ביתו,תהיינה הנסיבות והמטרות אשר תהיינה,אהדתי העמוקה נתונה לו.מי כמוני יודע "פינוי" גרוש,סילוק מן הבית- מהו. אולם לתגרי השואה, לספקיהם,לרועיהם הרוחניים ולחסידיהם בישראל אני מבקש לומר..
 
אני מקנא במפונים קנאה עזה ובלתי נכבשת.אילו הייתי במקומכם בשנת 1939,לא רק אני ושכמותי היו במצב אחר אלא עם ישראל כולו.
 
המגרשים  היו מפצים את משפחתנו על הנכסים שלקחו מאיתנו ומוסיפים לכך פיצוי מיוחד ותנאים נאותים להעברה  למקום מבטחים.
 
המשלחים, "המגרשים", היו שומרים על בטחוני שלא יאונה לי כל רע במהלך המעבר למדינת העם היהודי.
 
הם היו שומרים מכל משמר על חייהם של בני משפחתי הקרובים שמספרם, כולל אבי אחיי,סביי,דודיי בני דודיי, הגיע ל- 46, ואילו במעגל הרחב יותר מספר הנפשות הגיע למאה בקרוב.חלק מהם וודאי היו אתי עד עצם היום הזה.
 
הם היו חוסכים ממני את מראות הגרדום שעליו הועמדו יקירי העיר,ביניהם  מקורבנו שלמה ז'ליכובסקי אשר לפני התלייה שר את "שמע ישראל". מן הסתם היו פוטרים אותי מן התחושה שנברה בי  כי  בעוד שראיתי את האדם בשיא גדלותו,ראיתי את אלוהיו,אלוהי,ברגעי השפל שלו.
 
לא היה צורך באיזה רבי לוי יצחק מברדצ'יב שיתבע את הקב"ה לדין תורה בשל מצוקה של קהילה בישראל  בשעה שבשואה מיליוני צאן מרעיתו, קדושים וטהורים כטוהר הרקיע,נשרפו נחנקו והושמדו, והוא עמד מנגד..
 
הם היו מונעים ממני הכרות קרובה עם גיהינום של הגטאות ,וגיא הצלמוות של מחנות הריכוז.
 
היו מעניקים לי את נעורי,את הביטחון בעתידי את האמון במוסריותם של בני אדם והאמונה בהשגחה העליונה.
 
ואם בתזכורת הזאת לא די, הריני ממליץ בכל לב כי כל אלה שמשתמשים במושג "שואה" לשווא,בכל הקשר שהוא,שייסעו לפולין.לא ל"מצעד החיים" אלא ל"מצעד הצלמוות".לא עטופים בדגל כחול לבן אלא בשק ואפר, ויבקרו בסוביבור, בחלמנו, בטרבלינקה,בבירקנאו ובגאיות הצלמוות  שאליהם "פונו" המגורשים.אז  יבינו שואה מהי ומה משמעותה..
 
פינוי תושבים מחבל בארץ בישראל הוא כאוב וטראומטי,אך אושוויץ היא הגדת- נהי מגלקסיה אחרת אשר כדי למנוע את הישנותה נוסדה המדינה היהודית, היהודית ולא הרב לאומית, המשוחררת ולא הכובשת..
 
 
 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • נעמה  On 01/03/2005 at 11:34 pm

    .

  • אהרון חבר  On 02/03/2005 at 12:26 am

    מי יתן ודבריך לא יפלו על אזניים ערלות

  • דוד כפרי  On 02/03/2005 at 8:54 am

    .

  • אילן  On 02/03/2005 at 11:18 am

    בהחלט דברים שהיו צריכים להאמר

  • נאור  On 02/03/2005 at 12:04 pm

    מסכים לחלוטין עם התגובות הקצרות של קודמי.חושבני שמ"רוב יער שרוף" לא רואים את האודים העשנים.ארגוני השואה היו חייביים מדי פעם בפעם לשנן לציבור הרחב את הא' ב ' של השואה.אפשר וזה היה שם קץ למצעד ההבל והרשעות של אלה שמשתמשים במונח שואה ככל שעולה על רוחם.גם התקשורת יכלה לתרום חלקה בתזכורת השואה בפריזמה רחבה יותר ולא רק בימי הזיכרון.

  • משה  On 02/03/2005 at 1:43 pm

    אחי אתה.

  • דניאל  On 02/03/2005 at 4:50 pm

    ישנם ניצולי שואה. ובוודאי בין הוריהם.הם רואים את העניין אחרת. כשהשמאל משווה את חיילי צה"ל לנאצים, אין מצפצף ומשמיע קול. כשמאיר שלו במאמר ראשי בעמוד הראשון של מעריב משווה את הפלסטיני עם הכנור ליהודים בשואה – אגב, מקרה שלא היה ולא נברא – כולם מזועזעים.
    גם לאנשי גוש קטיף ברור שמדינתם אינם רוצה לרצוח אותם כפי שנרצחו מיליוני היהודים בשואה. ההשוואה היא לעניין המסויים מאוד הזה של עצם הגירוש הכפוי, שהתקבל באופן שהוא אולי לגאלי, אך חסר כל התחשבות רגשית במפונים, ותוך רמיסת הדמוקרטיה ושתיקת כבשים של כלי התקשורת. מממשלתם וממדינתם לה הם משלמים מיסים ובצבאה הם משרתים, ושהיא זו ששלחה אותם לבנות את חייהם, הם מצפים להרבה מעבר לכך שלא יירצחו (ועל הפקרתם משך ארבע
    שנים לאלפי פצמ"רים אני לא מדבר) וגם שלא ייזרקו חסרי כל לרחוב. כשחסידי חב"ד מדברים על 'שואה' הם מדברים על סכנת השמדה לעם היהודי, כפי שהיה בשואה.
    באתר של ערוץ שבע מתפרסם מכתב מניצול שואה אחר, בדיוק על עניין זה, ושנוגד את דעתך לחלוטין. בתור אדם צעיר אינני יכול לדון אותך בשום פנים ואופן, אך יש הרואים זאת אחרת, כפי שהרבי מצאנז איבד אישה ושלושה עשר ילדים בשואה, ודווקא התחזק באמונתו.

  • מגיב  On 02/03/2005 at 5:31 pm

    העקירה ממקום היא קשה,טראומטית ומשאירה צלקות,ודומני שגיל הדגיש זאת בראשית הרשימה וחיזק זאת בסופה.יחד עם זאת,דווקא הפינוי המשמשמ כאילו דוגמה הוא חרב פיפיות כאשר מתייחסים לשואה.בסופו של דבר אלא שמתשמשים בשואה בהקשר כזה הם למעשה מצטרפים למכחישי השואה.גם אלה לא טוענים שבכלל לא הייתה שואה אלא אומרים שלא בדיוק ששה מיליונים נרצחו,לא בדיוק היה חיסול ושריפות וגזים.הם בהחלט יכולים למצוא תנא דמסייע באותם ישראלים שמשווים כל עוול,גדול ככל שיהיה, לשואה.והפעם בסוגיית הפינוי זה הגיע למימדים מבעיתים.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 03/03/2005 at 8:46 am

    תתפנה ותתנתק אתה בעצמך. ממוזיאון יד ושם. כי אנשים חיים מתפנים ומתנתקים מביתם, ומחפשים מקום לגור באיזה מקום בארץ, ואתה תופס להם את המקום עם האנשים השואתיים שלך, שתלויים לך על הקירות

  • דן  On 03/03/2005 at 12:11 pm

    אין אבנים עם לב אדם,כבשירה של נעמי שמר, אבל יש אנשים עם לב של אבן או פסולת,כמו האנונימי ששונא כל דבר שקשור בשואה שנאה פתולוגית.או שהחומר שלו שייך לחוצבים שיוציאו את האבן מלבו או לפסיכיאטרים שיוציאו את הטרוף מנפשו

  • רותם  On 03/03/2005 at 12:47 pm

    כשצריך להתמודד מול אויב, המתיישבים מתמודדים. קשה לחושב על אוכלוסייה אחרת שהיתה סופגת כל-כך הרבה טרור ויושבת כל-כך בשקט, ועוד גדלה. האסון שלהם הוא שמי שרוצה לקרוע אותם ממקומם ולתת לתוקפיהם את בתיהם זה העם והאחים שלהם. האם בשביל זה שרד עם ישראל את השואה וזוועות הגלות האחרות? כדי שכאן, בארץ ישראל, יהודי יגרור יהודי אחר מביתו?

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On 03/03/2005 at 3:12 pm

    אם יש אבנים בכליות יש גם אבנים בלב. שואה זה וואחד אבן בלב והיא באמת מטורפת נורא. השואה. לא אני. ואני באמת שונא כל דבר שקשור בשואה ולא מבין אנשים שמנסים לשמור עליה, אותי היא מטרפת. תודה לך מקרב הטירוף על האבחון המקצועי, באמת מאוד עזרת לי ולנפשי

  • איל  On 05/03/2005 at 10:31 pm

    אין לי כול ספק,שהגיע הזמן לפרט שואה מהי,מכיוון שהיא באמת הגיעה לדרגה של כדור במגרש שבועטים בו גם כאלה בורים שאינם מבינים בכדור מתגלגל.לכן טוב עשה גיל שביטא ב"רחל בתך הקטנה" מה הוא אישית חש בשואה ולמה הוא אישית היה מעדיף להיות "טראנספריסט" בשנת 1939 . צריך לשנן זאת שוב ושוב ,אחרת שואה יהיה עוד מושג שדוף וחסר משמעות לא רק לנבערים מדעת אלא גם לאנשים רגילים.

  • שלמה ארד  On 06/03/2005 at 12:49 pm

    יקראו כל המניפולטורים של השואה את הדברים המרגשים האלה ויבינו שמה שהם עושים זה שימוש ציני בכאב של אחרים למטרותיהם שלהם. שום דבר לא יוכל להצדיק בראשית המאה ה-21 את הקולוניאליזם היהודי, כולל שימוש מזויף בנימוקי "שואה" ופוגרומים. העולם הבין שאין יותר מקום לניצול של עם אחד על ידי עם אחר שחושב שהוא עליון. השימוש בטראומת השואה ככלי מדיני תעמולתי הוא אחד הפשעים הכי גדולים של המתנחלים והוא מרחיק אותם מעלינו עד כדי ניכור מוחלט. חבל. שלמה ארד

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: