לעברייני תנועה-קנס גבוה או "מסע לימודים" ללונדון


לונדון היא עיר מרתקת ומטרופולין של שכיות חמדה שאין דומה לה בשום מקום בעולם.לדוגמה, מספר התיאטראות בלונדון גדול יותר מאשר המספר הכולל של כל התיאטראות בעולם דובר אנגלית, לרבות ניו- יורק.לכך נוסיף את המוזיאונים,הגלריות,האירועים האמנותיים והתרבותיים,אתרים היסטוריים למיניהם,מוסיקה מכל סוג ועידן והפארקים הירוקים.
 
והנה אני מציע אותה כעיר "עונשין", נכון יותר  כמוסד למידה. ביסוד "הבסיס המתקן" הזה היא רמת ההתחשבות בזכויות הזולת,ומכאן נגזר כל השאר  לרבות תרבות הנהיגה בעיר הגדולה הזאת.ברוב  רחובות לונדון התנועה היא דו סטרית ומכוניות חונות משני צדי הרחוב.מכיוון ששתי מכוניות הבאות משני כוונים לא יכולות לעבור בבת אחת,על מכונית אחת לתת זכות קדימה לזאת שבאה ממול.אני מבקר בעיר הזאת לעתים קרובות (גם עכשיו חזרתי משם)ונוסע לצד נהג בן משפחה,מכר,מודע וכיו"ב ולעתים רחוקות מאוד שהמכונית שבה אני נוסע לא נותנת זכות קדימה לזאת שבאה ממול.גם זאת מחכה בדרך כלל עד שהרכב שבא ממול מאותת שהוא עוצר או נכנס לאיזה "מפרץ" פתוח.
 
בעשרים וארבע השעות האחרונות נהרגו אצלנו 5 בני אדם.לונדון היא פי שניים גדולה באוכלוסייתה מישראל ומספר כלי הרכב שנעים בה הוא גדול עוד יותר.ספק רב אם יש בה 10 הרוגים ועשרות פצועים ביממה כתוצאה מתאונות אדם בדרכים.
 
משום כך מוצע שנהג עבריין ישלם 550$ קנס( מחיר כרטיס טיסה) או יישלח ללונדון.שם הוא ילמד כמה וכמה דברים שכולנו נצא נשכרים מהם,ובייחוד כיבוד זכות הזולת,ברגל וברכב.

 

שנת שלום וביטחון בדרכים.

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • ססון שומך  ביום 11/09/2004 בשעה 3:24 pm

    רעיון מעולה. בשביל כרטיס ללונדון אני מוכן לדרוס מישהו.

  • דוד  ביום 11/09/2004 בשעה 5:21 pm

    לונדון לא מחכה להם, לעברייני הרכב הישראלים, והמחשבה שהם יחזרו משם טובים יותר, דומה לתקווה ששיחזור מצעדי המוות של התלמידים יעשה מהם רגישים יותר. בפולין כמו בלונדון, הם ימשיכו משם לקניות.
    הפיתרון צבי, הוא בטיפול מקביל, בתשתית ובגורם האנושי, קרי המועדים לעבריינות.
    אם נסעת באירופה, אתה בוודאי התפעמת מהכבישים הרחבים, מהגשרים והמנהרות, וגם מהתאורה. לא תמצא שם משהו בסדר גודל של כביש חיפה תל אביב, כשהוא נטול תאורה. ואם אין אורות של ממש, כי אז יש מחזירי-אור לאורך קילומטרים של המסלולים, שפשוט עושים לך להרגיש טוב, כאילו צבא של גחליליות מלווה אותך. ובכבישים שלנו, כלום. שלא לדבר על חוסר שילוט. כאילו כולם החברה מהצבא, שמכירים את המקום מניווטים, שלא לדבר על שילוט באנגלית, לאותם תיירים שנקלעו בין המכוניות (הרכבים, בשפתנו המיליטריסטית), ולא מצליחים להבין את התעתיק שבחרו מע"צ בגיבוי האקדמיה. נסה לקרוא בעצמך ולא תבין מה זה. והכבישים הצרים והמשובשים – לא פלא שעמישראל התאהב בארבע על ארבע. וכביש מספר 1, תל אביב בואכה ירושלים. שיא השיאים שרק מוציא ממך אגרסיות, רולרקוסטר אמיתי של עליות וירידות ושוב עליות, וכל זה למה? כי ירושלים נקנית בייסורים? כי צריך לעלות לירושלים ולא לנסוע אליה כמו בתחילת האלף השלישי? מה אנחנו,פורצי הדרך לירושלים? מה היה מפריע להם איזה שורה של גשרים שהיו פוסחים על סיבובי המוות, העלייה לקסטל וכל הפולקלור הזה שיצא כבר מהאף? תאמין לי, אני יודע על מה אני מדבר. בדקתי את הנושא עם מומחים. זה עניין של כסף ושל קיבעון. וזה עולה לנהגים בעצבים, במתח ובסופו של דבר בתאונות.
    וכעת אנחנו מגיעים לחולירות האמיתיים, לפושעים.
    הטיפול בתאונות הדרכים כנראה אינו סקסי דיו, אחרת כבר היו כמה ח"כים מתלבשים עליו מזמן. האמת שלא ברור לי למה. ברגע שכמה סלבריטאים הוליוודיים חלו באיידס, המחלה קיבלה פוש, וכנל עם זאבת ועוד צרות, למה שהמחוקקים שלנו לא יתלבשו על זה? אשתו הראשונה של ראש הממשלה שרון נהרגה בתאונת דרכים, בנו של הנשיא לשעבר עזר ויצמן נהרג עם רכבו, אחד החכים של הליכוד מיכה רייסר נהרג בתאונת דרכים, חכ תופיק זיאד נהרג בתאונת דרכים, חכ דליה איציק תיבדל לחיים ארוכים נפגעה בתאונת דרכים. ויש עוד כמה שמות שם שנפגעו מהרעה החולה הזאת, ועוד כמה נבחרי ציבור שתופסים את נהגיהם ב-160 קמ"ש על הכביש המהיר, שלא מספיק מהיר בשבילם. האם זאת הסיבה שהם לא נרתמים, או שהרבה יותר סקסי להתריע – ולסחור – בדמם של הרוגי המלכות הצהלית.
    ועכשיו באמת מגיע תורם של הפושעים האמיתיים. אלה שפושעים שוב ושוב, שפוגעים בנפש וברכוש, שנוהגים למרות שלילת הרישיון. למענם צריך לנסח מערכת חוקים חדשה, בתי דין שדה כמעט, שיפוט מהיר, קודם כל החרמת הרכב, כלומר כלי הנשק, הרי האנשים האלה עושים בו שימוש להרג. לא ברור כיצד זה הטיפול באלימות הגברים כלפי נשותיהם וילדיהם יצא זה מכבר מהארון, והטיפול בגברים – כן, חברה, זה אנחנו, בוודאות – הרוצחים בכביש, עדיין לא על סדר היום, ובגדול. מסתפקים בכל אותם מבצעי קיץ נלעגים, אני בוחר בחיים, וכל אותם סלוגנים שמעשירים את משרדי הפרסום ומרדימים את הנושא.
    דבר ראשון זה להחרים את כלי הנשק, הרכב. למה מה, לפנסיונר שלא משלם את אגרת הטלוויזיה נטפלים לרישיון אבל רוצח שנוהג בכלל בלי רישיון, דוהר לו בכיף אל השקיעה? אחרי ההפקעה, באה פסילת רישיון. לכל החיים. כן, לכל החיים. מישהו שהוכיח שוב ושוב שהוא שור מועד, חובה להוריד אותו מהכביש לתמיד, ולא הפסילות הקטנות האלה לשנה שנתיים. נכון, ממילא הוא ינהג בלי רישיון.אבל אם האיש מוכר למשטרה כמו שאומרים במקומותינו, למה לא לנהל אחריו מעקב, וברגע שיעצור את רכבו, ניגשים אליו שני שוטרים, ועושים בו מה שצריך לעשות. אני מאמין שכאן מגיע גם רגע המאסר. כמו לאדם שמאיים על שלום הציבור, כמעט קושר קשר.
    והקנס, הו, הקנס. להוריד עליו וואחד בוחטה של תשלום. ולארגן את המערכת כך שכל הכספים האלה יופנו לאותה תשתית דפוקה של הכבישים. יש אנשים שיתנדבו למנהלת אני לא יודע איך יקראו לה, כדי לעסוק ולעזור בעבודה הזאת. יש כל כך הרבה אנשים שנפגעו מתאונות הדרכים ובני משפחות שקברו את יקיריהם שירצו לפרוק את כאבם ואת יאושם בעבודה הזאת למען עתיד בטוח יותר בכבישים.

    שיהיה רק טוב. בכביש ובכל דרך שהיא

  • שומר חוק  ביום 11/09/2004 בשעה 7:57 pm

    לססון.אם תדרוס מישהו לא תגיע אפילו לא לטרמינל החדש בנתב"ג.אולם בכל מקרה לפני שתה מחליט לעשות זאת,סע ללונדון.בכל מקרה יהיה לך כייף.

  • מגיב  ביום 12/09/2004 בשעה 6:53 pm

    התגובה של דוד מאלפת ומקיפה את הנושא של הבעייה.הוא צודק כמעט בכל הטעונים שלו.אבל הוא פוסח על המימד האמיתי של התאונות בבישים,והמימד הזה כולל,הוא אף מרכיב חשוב ביותר ליחס האזרח לסביבה,לזולת,היחס של אני ואפסי,של "אחרי המבול". זה לא עניין שלומדים אותו על הכביש שכן אל הכביש מגיע נהג עם מ 16 מוכן ומזומן לרוקן את המחסנית לכל מי שמפריע לו.זאת אלימות שעליה לא שוקדים מערכות החינוך שלנו.הגורם האנושי הוא הגורם הקרדינאלי.יחד עם זאת,אמת ונכון שישום החוק חייב להיות קפדני והחלטי אחרת אין טעם בשום חוק ובשום תקנה ובשום מבצע של "המועצה למלחמה בתאונות דרכים" הכל פארסה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d בלוגרים אהבו את זה: